måndag 2 maj 2011

Fotboll vs. Pyssel

Jag skulle även kunna blogga om katter, här är två snyggingar, Arnold och hans bror Wilgot.
Min sambo tycker att jag ska börja blogga om Ösk-fotboll nu efter att jag börjat följa laget och att jag faktiskt har börjat lära mig namnen istället för att referera dem efter deras frisyrer eller "han vi såg utanför systembolaget". Idag var vi ett gäng på O´learys och såg Aik- Ösk, det var en bra första halvlek måste jag säga(med mina djupa fotbollskunskaper). Tråkigt med förlust så sent i matchen, men en burgare från BK höjde i alla fall mitt humör!

Jag känner mig lite tryggare att hålla mig till pyssel vi får väl se hur inbiten Ösk:are jag blir. Den dagen då jag slänger stickor, virknålar och symaskiner och står i Ösk-klacken känns långt borta! Fram tills dess får min sambo stå för fotbollsnörderiet!

Jag måste ju bara säga att det är så tokigt roligt att Ösk-spelaren Samuel Wowoah kallas för "Wovven". Det är även sjukt roligt att en av Aik´s-backar heter Backman! Snacka om att leva efter sitt namn!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...