söndag 2 oktober 2011

Virkad Matta




Redecoratingen i sovrummet fortsätter, nu när jag äntligen är klar med mitt lapptäcke så har nästa projekt varit att virka mattor att ha bredvid sängen.

Jag har länge känt att jag skulle vilja virka mattor av mattrasor men inte vetat vart jag skulle ha dem och hur själva utförandet skulle se ut. För någon vecka sedan när det började bli lite kallt ute kände jag att vi behöver nya mattor i sovrummet, då vi har väldigt kallt på golven i vår lägenhet.

Så då hittade jag detta mönster, som egentligen ska vara en julgransmatta i ett gammalt nummer av Kreativ stickning. Gillar verkligen mönstret som är en riktig spetshistoria med en fin stjärna i mitten! Mattrasorna är rivna av Ikeas billigaste lakan och till en matta så har det gått åt tre lakan. Mattan är 85 cm i diameter och då ska den enligt mönstret vara större, men jag tyckte att det va ett bra ställe att avsluta på, även om jag aldrig tröttnar på att virka!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...