onsdag 30 mars 2011

Bokförvaring för pocketboken!

Hundtandsmönster, virkat i marinblå och vit.

Virkad i rosa, med en vit volangkant.
Jag älskar att virka och sticka, jag har börjat virka Pocketboksfodral. En idé jag fick för några år sedan då jag reste mycket och blev alltid lika irriterad över att boken blir förstörd i väskan eller att ens bokmärke ramlade ur så varje gång man skulle läsa fick man börja med att leta efter sidan man var på.

Det tog ett tag för mig att hitta det ultimata materialet, till min idé, men jag kom snabbt på att garn och virkat är ett mjukt och flexibelt material, så det passar olika storlekar och tjocklekar på böckerna! Sen har jag alltid tänkt att det ska finnas något finns finnes som gör att det inte bara är virkat rakt upp och ner, som t e x fina band med rosetter, volanger eller den jag gjorde igår med ett fint hundtandmönster!

Jag har sålt några fodral och säljer gärna fler, så är någon intresserad och undrar om pris och färg är det bara att kontakta mig!

2 kommentarer:

  1. Åh, de är så söta! Va fin den med hundtandsmönster blev! =)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket söta Tora! Jag blev väldigt nöjd med mönstret själv :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...