söndag 18 september 2011

Quilt


Nu är jag äntligen färdig med mitt lapptäck som jag startade med i vintras. Men så är det stora projekt tar lång tid när man tyvärr inte kan sitta och sy hela dagarna utan man har skola och ibland jobb att sköta. Sen tar det alltid lång tid för mig då jag är perfektionist och ibland sprättar lite för mycket, är sömmen lite krokig då sprättar jag!

Detta är en väldigt enkel variant av lapptäcke och den består av rutor som är 15x15 cm alla lappar är stuvbitar som jag hittat hemma så ingenting är inköpt till täcket. Många av bitarna har jag själv tryckt mönstret på, och en del är våra gamla gardiner!

En dag skulle jag vilja prova att göra ett klassiskt Amerikanskt lapptäcke!  

1 kommentar:

  1. Jösses vad fint! Himla kul att modernisera klassiska objekt. Jag vill också göra lapptäcke!:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...