måndag 21 mars 2011

Oragniserar och planera - ibland för mycket för mitt eget bästa



 
Det är något i mig som älskar att organiserar, sortera och skriva listor! Jag tror att det är min kreativa hjärna som behöver organisera det som den kan styra över. Tex att ha ett välstädat hem och att ha alla knappar, pärlor mm i fina lådor sorterade efter färg, form och storlek, detta gör ju även att det är lätt att hitta saker som jag behöver när jag håller på med något projekt. Som inför våran kommande resa har jag flera listor kategoriserade efter hur viktiga de är, och de innehåller allt från sevärdheter till klädaffärer jag vill gå till! Samtidigt som vi sagt att vi bara ska strosa runt och njuta av att vara lediga och i världens bästa stad!  

Men nu ska jag träna på ooragniserat och spontant tänkande! Man behöver nog inte planera och organisera allt här i livet för att det ska bli bra och jag kommer nog inte må jätte dåligt över att ha lite rörigt i bland. Sen blir det ju ändå aldrig som man planerat heller!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...