måndag 21 november 2011

Kurbitsburk


 
 

Jag älskar att gå på loppis och då framför allt på landsbygden där det oftare är ett lägre pris än vad det är inne i stan där jag bor, hemma i stan känns det som om de ofta tar överpriser för second hand saker.

Men den här fina plåtburken med kurbits på, hittade jag på loppis ute på landet för en billig peng förra veckan. Hon i kassan kunde inte förstå att jag skulle köpa den för hon tyckte den va dyr, men om jag jämför med priserna på mitt lokala myrorna så va den knappast dyr! Det är det jag älskar med att fynda fina saker på små loppisar som man kan hitta efter vägen.

Just denna burk var ganska rostig inuti, så jag klädde den i lakansväv. Nu används den för förvaring av servetter och fina bakformar!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...