onsdag 14 september 2011

Hemmagjord müsli!


Jag älskar att äta fil och müsli till frukost och mellanmål. Det godaste är givetvis hemmagjort müsli och det är super enkelt att göra och det som är så bra är att man kan stoppa i (nästan) allt man tycker är gott.

Den här innehåller vanliga flingor, havregryn. solroskärnor, kokosflingor, nötter och russin. Allt detta blandar jag ihop i en skål och tillsätter lite matolja och honung, sedan rostar jag det i ugnen ett litet tag. Jag tar nästan aldrig tid när jag bakar och fixar utan går på känsla och ofta går det bra!Så jag kan aldrig säga hur lång tid saker ska vara inne i ugnen.

Det blir ju alltid mycket roligare att äta om man har fint porslin, just den här fina prickiga skålen från green gate har jag fått av min fina moster och har blivit min favorit skål att äta både mellanmål och efterrätter ur!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...