torsdag 15 december 2011

Det där med tidigare liv...



Vi passerade områden runt time square lite snabbt



Vi gick förbi en photoshoot i meatpacking district

Igår så handlade Resebyrån om min absoluta favorit stad, nämligen New York! En stad som man aldrig kan få nog av och man har aldrig tråkigt när man är på besök där! Under sommaren spenderade vi några veckor där, då vi bara strosade runt, åt massa god mat, shoppade, besökte många olika konstmuseum, bland annat den här där jag såg den helt fantastiska Alexander McQueen utställningen. Vi gick på Comedy Club och när den fösta komikerna började fråga var folk kom ifrån och häcklade några från Boston, så kände vi vad gör han inte när vi säger Sweden, så vi försökte lägga på en New York dialekt, men han kom aldrig till oss utan fastnade vid paret bredvid oss som var från Holland, så vi va evigt tacksamma att de häcklade holländarna och inte svenskarna!

Är det så att man har levt tidigare liv så är jag säker på att det jag hade innan detta levdes i New York, för ibland kan jag få en känsla som liknar hemlängtan när jag ser bilder och filmklipp här ifrån och när jag kommer till staden så känns det alltid som hemma!

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...